Barion Pixel

Általános szerződési feltételek

I. A Feltételek hatálya

A jelen Általános Fogyasztói Értékesítési, Szállítási és Szerelési Feltételek (a továbbiakban: “Feltételek”) hatálya valamennyi a

Szőke Katalin E.V.

(székhely: 6035 Ballószög, Széchenyi u.30) telephely: 6000 Kecskemét, Olimpia u.1

Nyilvántartási szám: 53131920

tel.: 0676 373-480

e-mail: info@karcherkecskemet.hu

a továbbiakban: „Szőke Katalin E.V.” vagy „Vállalkozás”) és bármely fogyasztónak minősülő vevő, illetve szerelési kivitelezési szerződés esetén fogyasztónak minősülő megrendelő (a továbbiakban együtt: „Fogyasztó”) között megkötendő szerződésre kiterjed. A Polgári Törvénykönyv szerint fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (8:1 § 3. pont).

Eltérő írásbeli megállapodás hiányában nem válik a szerződés tartalmává semmilyen, az adott üzletágban a hasonló jellegű szerződések alanyai által széles körben ismert és rendszeresen alkalmazott szokás.

A Szőke Katalin E.V a jelen Feltételeket annyiban jogosult egyoldalúan módosítani, amennyiben az a Ptk.-ban és az egyéb alkalmazandó jogszabályokban foglalt fogyasztóvédelmi rendelkezéseknek megfelel. Az ilyen módosítások azonban nem alkalmazandók azokra a megrendelésekre, amelyeket a módosítást megelőzően a Szőke Katalin E.V. már elfogadott.

 

II. Általános feltételek

1. Ajánlati kötöttség, szerződéskötés

1.1 Kärcher ajánlati kötöttsége

Erre vonatkozó eltérő írásbeli nyilatkozat hiányában ajánlataink kötelezettség nélküli ajánlatok, beleértve az árat, a mennyiséget, a szállítási határidőt és a szállítás módját.

1.2 Fogyasztók ajánlati kötöttsége

A Fogyasztó ajánlati kötöttségének ideje erre vonatkozó eltérő írásos megállapodás hiányában 30 nap.

1.3 A megrendelések csak írásos visszaigazolásunkkal számítanak elfogadottnak. A Fogyasztónak ajánlata megtételétől számított 12 órán belül, de legfeljebb a kikötött szállítási határidőt/szállítási időpontot megelőző négy hetes időtartamot megelőzően lehetősége van megrendelése módosítására. Munkatársaink nem jogosultak az írásos szerződés mellett bármely szóbeli megállapodás kötésére; a szóbeli megállapodások cégünk számára mindaddig kötelezettség nélküliek, amíg írásban nem igazoltuk őket.

 

2. Árak, fizetési feltételek

2.1 Árak

Áraink a termék nettó árán felül tartalmazzák a mindenkori általános forgalmi adó összegét, de nem tartalmazzák a szállítási és esetleges csomagolási költségeket. A szállítás és a csomagolás maximális költségéről a Fogyasztót a szerződés megkötését megelőzően tájékoztatjuk.

2.2 Fizetés

Eltérő írásbeli megállapodás hiányában valamennyi fizetés bankkártyával vagy készpénzben átvételkor esedékes.

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

2.3 Fizetési késedelem

Fizetési késedelem esetén a fizetés csak valamennyi járulékos költség (késedelmi kamatok, esetleges peres, ill. peren kívüli behajtási költségek, ügyvédi díjak) kifizetésekor számít teljesítettnek. A beérkező fizetéseket először a legrégebbi tartozásokra számoljuk el, ezen belül először a járulékos költségeket, majd a kamatokat, s csak ezután a tőketartozást.

2.4 Késedelmi kamat

Három munkanapot meghaladó fizetési késedelem esetén jogunkban áll a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott alapkamat nyolc (8) százalékponttal növelt értékének megfelelő késedelmi kamatot felszámolni a késedelembe esés kezdő napjától. A Ptk. által meghatározott mindenkori behajtási költségátalányon felül a késedelmes fizetés behajtásával kapcsolatban ténylegesen felmerült, valamennyi egyéb költségünk is megtérítendő.

2.5 Fizetési késedelem egyéb jogkövetkezményei

Fizetési késedelem esetén a Szőke Katalin E.V. vagylagosan jogosult 

a)     a Fogyasztótól követelni a szerződéses fizetési kötelezettségeinek teljesítését és

- ezzel egyidejűleg saját - akár a Fogyasztóval fennálló más ügyletből adódó - kötelezettségeink teljesítését a Fogyasztó hátralékos fizetésének teljesítéséig felfüggeszteni;

- az - akár más ügyletekre vonatkozó - szállítási határidőt meghosszabbítani;

- részletfizetéses-megállapodás esetén a teljes, még hátralevő összeget is esedékesnek nyilvánítani (határidővesztés).

b)     vagy méltányos, legfeljebb 14 napos póthatáridőt szabni és ennek eredménytelen eltelte esetén elállni a szerződéstől (adott esetben a Fogyasztóval fennálló más, mindkét részről még nem teljes mértékben teljesített szerződésektől); ez esetben kártérítési igényünket mindenképp fenntartjuk, külön ilyen értelmű nyilatkozattétel nélkül.

2.6 Beszámítás

Követeléseinkkel szemben a Fogyasztó jogosult beszámításra.

 

3. Szállítási határidők, a szállítási határidő meghosszabbítása, késedelmes átvétel

3.1 Szállítási határidő

Az általunk visszaigazolt szállítási határidőket vagy szállítási időpontokat lehetőség szerint betartjuk, ezek azonban eltérő írásbeli megállapodás hiányában nem kötelezők számunkra. A várható szállítási határidőről/szállítási időpontról előzetesen tájékoztatást küldünk. A szállítási határidőket legkorábban a megrendelés visszaigazolásának dátumától számítjuk, ennek feltétele azonban valamennyi műszaki és kereskedelmi részlet tisztázása. A szállítás feltétele az is, hogy a Fogyasztó teljesítse fizetési kötelezettségét. A szállítási határidőt teljesítettük, amennyiben idejében értesítettük a Fogyasztót arról, hogy készen állunk a szállításra és szállítandó tárgyat idejében feladtuk.

3.2 A Fogyasztó elállási joga a szállítási határidő meghosszabbítása esetén

Ha bármilyen okból a Szőke Katalin E.V. csak a megjelölt szállítási határidőhöz képest később tudja leszállítani az árut, a Kärcher Hungária Kft. erről köteles a Fogyasztót haladéktalanul értesíteni. A megjelölt szállítási határidőhöz képest több mint négy hetes szállítási határidő esetén az erre vonatkozó értesítést követő 8 napon belül a Fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.

3.3 Késedelmes átvétel

Amennyiben a Fogyasztó a megrendelt terméket az általunk írásban közölt átadási határidőt követő két hónapon belül kétszeri felszólítás ellenére sem szállítja el, úgy a Szőke Katalin E.V. jogosult a szerződéstől elállni, a készüléket másnak értékesíteni és a bevételből indokolt költségeit közvetlenül kielégíteni.

 

4. Vis maior/erőhatalom

Bármely üzemzavar, beszállítói késedelem, nyersanyag-, energia- vagy munkaerőhiány, sztrájk, kizárás, a szállítási szektorban fellépő nehézség, forgalmi akadály és állami rendelkezés, háborús, polgárháborús helyzet, zavargások, járvány, valamint más hasonló, a Kärcher Hungária Kft. által nem befolyásolható külső körülmény fellépése mentesít bennünket az adott nehézség fennállásának idejére szállítási kötelezettségünktől.

A vis maior helyzetről és a késedelem várható időtartamáról a Szőke Katalin E.V. haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót.

 

5. Teljesítés helye, kárveszély átszállása, szállítás, átvételi kötelezettség, részszállítás

5.1 A teljesítés helye valamennyi szállítás tekintetében a Szőke Katalin E.V. Telephelye. ( 6000 Kecskemét, Olimpia u.1)

5.2 Kárveszély átszállása

A kárveszély az áru átadásakor/feladásakor (saját szállítás esetén a Fogyasztó általi átvétel időpontjában) átszáll a Fogyasztóra. Az áru feladásáról tájékoztatjuk a Fogyasztót.

5.3 Szállítás módja

Valamennyi küldeményünk szállítása a Fogyasztó kockázatára történik. Cégünk fenntartja magának a jogot a szállítás módjának és útvonalának kiválasztására. Lehetőség szerint figyelembe vesszük Fogyasztónk egy meghatározott vagy különleges szállítási módra vonatkozó kívánságait, ezen kívánságok azonban nem kötelező jellegűek számunkra.

5.4 Áru átvétele

A szállított árut a Fogyasztó minden esetben köteles átvenni és megfelelően raktározni.

Ha a Fogyasztó fuvarozási vagy egyéb hibát észlel az árun, köteles írásban, a megfelelő kárbejelentő űrlap/jegyzőkönyv kitöltésével a fuvarozó céggel a kifogást haladéktalanul közölni. 

 

6. Kellékszavatosság

6.1 Kellékszavatosság

Hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozunk Fogyasztó vevőink felé. A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát közölni velünk. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A teljesítés időpontja minden esetben megegyezik a kárveszély átszállásának időpontjával. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik (i) a dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére, valamint (ii) ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

6.2 A kellékszavatosság tartalma

Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint

- kijavítást (i) vagy kicserélést (ii) igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a cégünknek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet; vagy

- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti (iii), vagy a szerződéstől elállhat (iv), ha a kijavítást vagy a kicserélést – az áru tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tudjuk vállalni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szőke Katalin E.V.-nek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szőke Katalin E.V. adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Nem vállalunk szavatosságot az alábbi okok következtében fellépő meghibásodásokért vagy károkért:

-          az árunak a használati útmutató utasításaitól bármi módon történő eltérő beszerelése, üzembe helyezése, használata és kezelése, továbbá természetes elhasználódás, túlzott igénybevétel, nem megfelelő üzemi eszközök vagy poranyagok használata, hibás vagy hiányos építési munkálatok, vegyi, elektro - kémiai vagy elektromos hatások és egyéb hasonló, ill. egyenértékű körülmények;

-          előzetes, kifejezett és írásos hozzájárulásunk nélkül az árun végzett változtatások, ill. - azon készülékek esetén, melyek vonatkozásában a kezelőszemélyzet betanítását írtuk elő - a betanítást nem saját Fogyasztószolgálatunk vagy egy általunk meghatalmazott Fogyasztószolgálat végezte.

A Szőke Katalin E:V. törekszik arra, hogy a javítást vagy a cserét – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve elvégezze.

6.3 Költségviselés

Kellékszavatosság esetén - eltérő írásos megállapodás hiányában - cégünket terhelik a pótlólagos szállítás költségei, ill. a javítás kapcsán fellépő közvetlen költségek közül a pótalkatrész, valamint a ki- és beépítés méltányos költségei, amennyiben ezt saját szerelőink végzik. Minden egyéb költséget a Fogyasztó visel. Amennyiben a szavatossági javítás során megállapítást nyer, hogy nem áll fenn meghibásodás, ill. arra nem terjed ki a kellékszavatosságunk, a Fogyasztó köteles megtéríteni valamennyi keletkezett és bizonyított költségünket.

6.4 Kártérítési igény

Kellékhibás teljesítés esetén aSzőke Katalin E.V. kizárólag a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károkért felel, feltéve, hogy a kártérítési kötelezettség törvényi feltételei fennállnak.

 

7. Jótállás

7.1 A Szőke Katalin E.V.

(i)      a termék használata során kiderülő rejtett, az átadás előtt keletkezett anyag- vagy gyártási hibáira a III. fejezetben részletezett,

(ii)    kivitelezési szerződés esetén a szerelési szolgáltatásaira a IV. fejezetben részletezett

jótállást vállalja.  

A jótállás a Fogyasztó jogszabályból eredő jogait nem érinti. A Fogyasztót ennek megfelelően megilletik a Polgári Törvénykönyvben foglalt kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési jogok, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: „151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet”], a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet [a továbbiakban: „19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet”], a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet [a továbbiakban: „373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet”], valamint az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról szóló 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rend. [a továbbiakban: „249/2004. (VIII.27.) Korm. rend.”] alapján biztosított jogok.

7.2 A Szőke katalin E:V. a jótállás időtartama alatt a jótállási kötelezettsége alól akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

7.3 A jótállási jegy alapján a termék Magyarország területén, valamint Magyarország területén kívül történő használata következtében felmerült meghibásodása, illetve a szerelési kivitelezési szolgáltatás hibás teljesítése esetén a jótállási időn belül a Fogyasztó választása szerint:

- díjmentes javítást (i) vagy  cserét (ii) kérhet, kivéve, ha ennek teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szőke Katalin E.V-nek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget  eredményezne, figyelembe véve a termék vagy a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a meghibásodás súlyát és  a  jótállási jog teljesítésével a Fogyasztónak  okozott érdeksérelmet;

-  a Fogyasztó arányos árleszállítást igényelhet (iii), vagy a szerződéstől elállhat (iv), ha a Szőke Katalin E.V. a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy - a termék vagy a szolgáltatás tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tudja vállalni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

7.5 Javítás esetén a termékbe új alkatrészt kell beépíteni és a javítás során kicserélt hibás alkatrészek a Szőke Katalin E.V. tulajdonába kerülnek. A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a Vevő által elvárható rendeltetésére figyelemmel – a Szőke Katalin E.V. megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve köteles elvégezni.

7.6 A Fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szőke Katalin E.V. -nek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre Szőke Katalin E.V.. adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

7.7 A Fogyasztó köteles a meghibásodás észlelését követően haladéktalanul bejelentést tenni valamely kijelölt szakszervizben. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

7.8 A kijavítás esetén a jótállási időbe nem számít bele a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket rendeltetésszerűen nem tudta használni. A terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetében a jótállás időtartama a kicserélt (kijavított) termék (vagy annak kicseréléssel/kijavítással érintett része) tekintetében újra kezdődik. Ez irányadó akkor is, ha a modulokból összeállított termék hibás moduljának cseréjére kerül sor, továbbá ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

7.9 A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

7.10 A jótállási jegyen a Fogyasztó által eszközölt bármilyen szabálytalan javítás, törlés vagy aláírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét vonja maga után.

7.11    

a) Ha a termék HÁZTARTÁSI célra készült, az ettől eltérő alkalmazásból fakadó hibákra nem terjed ki a Kärcher Hungária Kft. jótállási kötelezettsége. A jótállás nem vonatkozik az olyan hibákra, melynek oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így a nem rendeltetésszerű használatból eredő és a természetes elhasználódásból eredő, külső mechanikai és/vagy vegyi hatások okozta meghibásodásokra sem.

b) Ha termék IPARI célra készült, az ettől eltérő (pl. nagyipari, 3 műszakban, folyamatos üzemben történő) alkalmazásból fakadó hibákra nem terjed ki a Kärcher Hungária Kft. jótállási kötelezettsége. A jótállás nem vonatkozik az olyan hibákra, melynek oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így a nem rendeltetésszerű használatból eredő és a természetes elhasználódásból eredő, külső mechanikai és/vagy vegyi hatások okozta meghibásodásokra sem.

A termék rendeltetésétől függetlenül nem tartozik jótállás alá a hiba:

-          ha a meghibásodást nem megfelelő használat/túlterhelés okozta

-          ha a meghibásodást az előírt karbantartás elmulasztása vagy szakszerűtlen javítás vagy üzembe helyezés okozta (ha az üzembe helyezést nem az eladó, vagy annak megbízottja végezte el, továbbá ha a szakszerűtlen üzembe helyezés nem a használati-kezelési útmutató hibájára vagy hiányára vezethető vissza)

-          ha a meghibásodást helytelen tárolás vagy kezelés, rongálás, elemi kár okozta.

A jótállás alá nem eső hibák javításának költségei a jótállási időtartamon belül is a Fogyasztót terhelik.

7.12 Jótállási javítási munkát a jótállási jegy első oldalán feltüntetett szakszervizek végzik, - a 7.9 pont szerinti esetkör kivételével - kizárólag a jótállási jegy alapján és egy számozott javítási szelvény bevonása ellenében.

7.13 A Fogyasztó a javítási igényét a Szőke Katalin E.V.. telephelyén, közvetlenül is bejelentheti.  

 

8. Termékszavatosság

Kärcher termék vásárlása esetén a Fogyasztók a kellékszavatosság helyett vagylagosan termékszavatossági jogaikat is érvényesíthetik és ennek keretében kérhetik a hibás termék kijavítását vagy kicserélését.

 

9. További tájékoztatás

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet minta-tájékoztatót tartalmaz, ami a jelen fejezetben rögzítetteken felül további tájékoztatást ad a fogyasztó jogairól. E tájékoztató a jelen Feltételek 1. sz. mellékletét képezi.

 

10. Tájékoztatás és tanácsadás

A termékeink alkalmazási lehetőségeiről nyújtott tájékoztatás, a műszaki tanácsadás és az egyéb adatszolgáltatás nem kötelező jellegű és nem mentesítik a Fogyasztót, hogy gondosan és alaposan áttanulmányozza a használati utasításokat és más hasonló útmutatókat.

 

11. A tulajdonjog fenntartása

11.1 A szállított árura a. Szőke Katalin E.V.  a vételár és a járulékos költségek maradéktalan megfizetéséig a tulajdonjogát fenntartja.

11.2 Amennyiben a Fogyasztó a még ki nem fizetett árut harmadik személynek elidegeníti, köteles erről a Szőke Katalin E.V. -t tájékoztatni és kérésünkre az áru vevőjével szembeni ellenérték-követelését a Szőke Katalin E.V.. felé fennálló teljes vételár- és egyéb tartozása összegének erejéig, saját költségére cégünkre engedményezni. A Fogyasztónak nem áll jogában az áruk ezen túlmenő, biztosítékként történő megterhelése, tulajdon-átruházása vagy egyéb módon történő elidegenítése.

 

12. Panaszkezelés

Az adásvétellel kapcsolatos kérdés vagy probléma esetén Szőke Katalin E.V. ügyfélszolgálatán kérhet tájékoztatást a Fogyasztó.

Fogyasztói panasz esetén a Fogyasztó az alábbi testületekhez ill. fórumokhoz fordulhat:

a)     A fogyasztóvédelmi hatósági feladatoknál illetékességi szabályként a panaszos/Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes kormányhivatalnál indítható eljárás. A kormányhivatalok felsorolása, illetve elérhetőségei itt találhatók: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

b)     Társaságunk és a Fogyasztó közötti fogyasztói jogviták peren kívül is rendezhetők. Az ilyen peren kívüli vitarendezésre a békéltető testületek rendelkeznek hatáskörrel. A békéltető testület előtt folyó eljárásban Szőke katalin E.V. -t együttműködési kötelezettség terheli. Az eljárásra a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A Fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a cégünk vagy a képviseletünkre feljogosított szerv székhelye alapítja meg. A Fogyasztó azonban dönthet úgy, hogy más, azaz ne a lakóhelye/Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület folytassa le az eljárást, azaz a 20 békéltető testület közül bármelyikhez benyújthatja kérelmét. A békéltető testületek eljárásának részletei, illetve a testületek elérhetőségei az alábbi linken megtalálhatók: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek

c)      Amennyiben külföldi céggel szemben merül fel fogyasztói panasza, az Európai Fogyasztói Központ segít Önnek a panasz megoldásában. Az Európai Fogyasztói Központhoz fordulás részleteiről és a Központ elérhetőségéről a következő linkeken olvashat részletesen: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/europai_fogyasztoi_kozpont https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/az_europai_fogyasztoi_kozpont_mukodese

 

13. Ptk. 6:78 és 6:79 §§ szerinti figyelmeztetés

A Szőke Katalin E.V. külön felhívja a figyelmet arra, hogy a Feltételek ajánlati kötöttségre vonatkozó 1. pontja, a csomagolás költségeire vonatkozóan a 2.1 pontja, a késedelmi kamatra vonatkozó 2.4 pontja, a szállítási határidő meghosszabbítására vonatkozóan a 3.2 pontja, a késedelmes átvételre vonatkozóan a 3.3 pontja, a kárveszély átszállására vonatkozó 5.2 pontja, az áru átvételére vonatkozóan a 5.4 pontja, a költségviselésre vonatkozó 6.3 pontja és a kivitelezési (szerelési) munkák díjára vonatkozóan a 21. pontja jogszabályoktól ill. a szokásos szerződéses gyakorlattól lényegesen eltérő rendelkezést tartalmaz.

  

14. Adatvédelem

A Szőke Katalin E.V. a Fogyasztók adatait kizárólag saját szerződései, számlázása és könyvelése dokumentálására, adott esetben a hibás teljesítésből származó igények elbírálásához és teljesítéséhez, illetve – amennyiben ehhez a Fogyasztó külön, önkéntesen hozzájárul, - vásárlói elégedettség méréséhez ill. hírlevél küldése céljából használja és tárolja. Az adatkezelés mindenkor az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény ill. az Európai Unió Általános adatvédelmi rendeletének (GDPR) rendelkezéseinek megfelelően történik.

 

15. Alkalmazandó jog, bírósági illetékesség

A felek jogviszonyára a magyar jog az irányadó.

Fogyasztói szerződésből eredő jogviták esetén az általános szabályok szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jár el.

 

III. Az adásvételi szerződésre vonatkozó különös feltételek

16. A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei és a hibás teljesítés

16.1 A jelen fejezet alkalmazásában 

-          áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut [373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet 4.§ 1. pont];

 

-          digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (4.§ 2. pont);

 

-          funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse (4.§ 7. pont);

 

-          interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják (4.§ 10. pont);

 

-          kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják (4.§ 12. pont).

 

16.2 Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön, a megrendelés tárgyát képező árunak, ill. szolgáltatásnak

(i)             meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

 

(ii)           alkalmasnak kell lennie a Fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a Fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a Szőke Katalin E.V.. tudomására hozott, és amelyet a Szőke Katalin E.V.   elfogadott;

 

(iii)         rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval;

 

(iv)         biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket;

 

(v)           alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú áru vagy szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

 

(vi)         rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú áru vagy szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a Szőke Katalin E.V., annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt Fogyasztó más személy az áru vagy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett – kijelentését. Az árunak, illetve a szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a jelen pont szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a Szőke Katalin E.V.  bizonyítja, hogy (i) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie; (ii) a nyilvános kijelentést a vásárlás vagy a megrendelés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy (iii) a nyilvános kijelentés a Fogyasztó szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

 

(vii)       rendelkeznie kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal; és

 

 

16.3 A Vállalkozás hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

(i)             az üzembe helyezés a szerződés részét képezi, és azt cégünk képviselője végezte el, vagy cégünk felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

(ii)           az üzembe helyezést a Fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a cégünk által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

16.4 Ha a szerződés szerint az árut cégünk képviselője helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés cégünk felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell cégünk által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

16.5 Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, cégünk felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

(i)             két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

(ii)           két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

 

17. A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket tartalmazó áru esetén

17.1 Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a Szőke Katlin E.V.. biztosítja, hogy a Fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítja, hogy a Fogyasztó meg is kapja azokat. A Szőke Katalin E.V.. e frissítések elérhetővé tételét a következő időszakokon keresztül biztosítja: ha a szerződés

(i)             a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a Fogyasztó által észszerűen elvárható időszakon keresztül; vagy

(ii)           a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor

-       két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

-       két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt.

17.2 Ha a Fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a jelen Feltételeknek megfelelően rendelkezésre bocsátott frissítéseket, Szőke Katalin E.V.. nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

(i)             cégünk tájékoztatta a Fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés Fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

(ii)           a frissítés Fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés Fogyasztó általi helytelen telepítése nem a cégünk által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

17.3 Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a Fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a 17.1 pontban vagy a 16.2 (v)-(viii) pontokban meghatározott követelményektől, és a szerződés megkötésekor a Fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

 

18. Kellékszavatosság

18.1 Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt (hibás teljesítési vélelem). A vélelem nem áll fenn, ha az áru természetével vagy a hiba jellegével ez összeegyeztethetetlen. Fogyasztó esetén a kellékszavatossági igény elévülési ideje használt áru esetén egy év.

18.2 Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Fogyasztó közölte a hibát a Vállalkozással.

18.3 A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

18.4 A Szőke Katalin E.V.. a saját költségére biztosítja a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

18.5 A Szőke Katalin E.V.. megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

18.6 A Fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

(i)      nem állt módunkban elvégezni a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégeztük azt, de részben vagy egészben nem volt lehetőségünk teljesíteni a 19.5 pontban meghatározott feltételeket, vagy a 19.6 pont szerint megtagadtuk az áru szerződésszerűvé tételét;

(ii)     ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy megkíséreltük az áru szerződésszerűvé tételét;

(iii)    a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

(iv)    nem tudtuk vállalni az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nincs lehetőségünk az árut szerződésszerűvé tenni.

18.7 Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak a szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

18.8 A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg nem teszünk eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeiknek.

18.9 A Fogyasztó az adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

18.10 Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

18.11 Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

(i)      a Fogyasztó köteles - a mi költségünkre - visszaküldeni nekünk az érintett árut; és

(ii)     haladéktalanul visszatérítjük a Fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvettük.

 

19. Jótállás

19.1 Cégünk a Fogyasztóval szemben jótállást vállal a jelen Feltételeknek, illetve jótállásra köteles a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a 19/2014. (IV.

19.2 Cégünk a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért. Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a Fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, cégünk a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítettük.

19.3 Ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt (hibás teljesítési vélelem). A vélelem nem áll fenn, ha az áru természetével vagy a hiba jellegével ez összeegyeztethetetlen.

19.4 A jótállási idő

A jótállás időtartama